Klacht op de vakantie
" daar ga ik mijn vakantietijd niet aan verspillen"

Waar
mensen werken, kunnen fouten gemaakt worden. Helaas ook op jouw vakantie!
Het valt op dat weinig mensen meteen actie ondernemen als ze een klacht hebben. Het komt regelmatig voor dat men het er, ter plaatse, bij laat zitten omdat ze er geen tijd aan willen verspillen. Het is tenslotte vakantie. Begrijpelijk. Maar achteraf kan er vaak niets meer aan gedaan worden. Ja, misschien een kleine vergoeding. Maar jouw vakantie heeft wel een deuk (je) opgelopen.
Mijn advies bij klachten
Wanneer je een klacht hebt ter plaatse, ik neem even een slechte kamer als voorbeeld, meld dit dan direct bij de receptie zodat ze kunnen gaan kijken naar een andere kamer of eventueel de schoonmaakster kunnen sturen. Even een worse case scenario. Stel dat de receptie die dag bemand is door iemand die totaal zijn/haar dag niet heeft en absoluut niet mee wil werken, neem dan direct contact op met jullie reisleiding zodat hij/zij direct actie kan ondernemen.
Ook de reisleiding werkt niet mee
Maar aangezien dit even
een worse case scenario is, is de reisleiding net gedumpt door
zijn/haar vriendje/vriendin en kan niet meer helder nadenken om tot
een oplossing te komen. Met andere woorden, ook de reisleiding werkt
niet mee! Neem dan contact op met het noodnummer van jouw
reisorganisatie. Deze zal vermeld staan in de reispapieren. Zij
zullen dan vanuit Nederland actie ondernemen. En uiteraard kun je
daarna ook nog contact opnemen met je reisadviseur indien je bij een
reisbureau hebt geboekt.
Vergoeding kun je dan vaak wel schudden
Vergoeding bij klachten
Volg je deze stappen niet en ga je terug in Nederland je klacht indienen, dan staan steeds meer reisorganisaties daar niet meer voor open. Tuurlijk wordt je klacht wel aangenomen, maar een vergoeding kun je dan vaak wel schudden. " Tja, had je je maar eerder moeten melden zodat we direct nog iets voor je hadden kunnen doen. En je de rest van de vakantie gewoon lekker had kunnen genieten." En dit willen we nou juist zien te voorkomen.
Dus heb je een klacht, meld het bij de receptie en/of klim toch even in de telefoon (bellen via de app Voipbuster is gratis naar alle vaste nummers naar bijna elk land).